Kwarantanna/Containment (2016) - serial

wtorek, 9 sierpnia 2016

Kwarantanna/Containment (2016)

Postanowiłem, że od czasu do czasu będę pisał na tematy inne niż muzyka, a że sporo czasu poświęcam ostatnio na oglądanie seriali, to będę pisał mini recenzje, by Was zachęcić lub zniechęcić do tej lub innej pozycji.

"Kwarantanna" to serial, który oglądałem ostatnio - szczerze mówiąc, nie byłem nastawiony jakoś szczególnie optymistycznie. Trochę naciągana gra aktorska w przypadku niektórych aktorów jest tym, co zwykle bardzo szybko mnie odrzuca. Tym razem się przemogłem i przebrnąłem przez pierwszych parę odcinków, ponieważ całkiem leżała mi tematyka serii.

Fabuła serialu dzieje się w Atlancie, gdzie wybucha epidemia wirusa zbliżonego objawowo ponoć do ptasiej grypy. Nie znam się na wirusach, ale wierzę, że to prawda. Miasto zostaje objęte kwarantanną, powstaje kordon, a władze federalne szukają szczepionki. Głównym bohaterem jest Alex Carnahan, oficer policji, który dowiaduje się, że jego dziewczyna i najlepszy przyjaciel utkwili we wcześniej wspomnianym kordonie. Stara się im pomóc. 

Z kolejnymi odcinkami, na jaw wychodzą kolejne intrygi snute przez władze, których zadaniem jest przeciwdziałanie skutkom epidemii. Bohater musi wybrać między miłością, przyjaźnią, a powinnością. W bardzo fajny sposób zostały przedstawione ludzkie odruchy, zachowania i relacje między ludźmi, budowane w trakcie epidemii.

Poza tematyką, fajną rzeczą jest przede wszystkim to, że serial trzyma w napięciu. Nie ma wrażenia przeciągania fabuły i odcinki ogląda się naprawdę szybko i przyjemnie. Obejrzałem kilka tegorocznych pozycji - w tym również tych, które uważane są za "topkę" i niedoceniana "Kwarantanna" na ich tle wypada naprawdę dobrze. Jak najbardziej polecam. 6++/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz