The 100 (2014-) - serial

sobota, 20 sierpnia 2016

Akurat ten tytuł chyba nie ma swojego polskiego odpowiednika, przynajmniej oficjalnie.

Akcja dzieje się w postapokaliptycznym świecie, w którym znana nam cywilizacja zostaje zniszczona przez wojnę nuklearną. Po latach ze statku "Arki", na którym dryfują ocalali ludzie, zostaje wysłana na Ziemię grupa nieletnich przestępców w celu kolonizacji. Temat jak najbardziej "na czasie" - choć to mało optymistyczna wizja.

Jest to kolejne serialowe zaskoczenie. Za "The 100" zabierałem się parokrotnie, jednak od zawsze zniechęcał mnie pierwszy odcinek - jak się okazało, był to błąd.

Nie wiem jak Wy, ale ja bardzo lubię seriale z rozbudowaną fabułą, różnorodnymi wątkami i postaciami - lubię sobie układać te rzeczy w głowie po obejrzeniu sezonu i zastanawiać się, co będzie dalej. Upodobałem sobie "Wikingów", upodobałem sobie "Grę o Tron" - głównie z tego powodu. Jak się okazało, istnieje serial o dużo mniejszej promocji, który z każdym sezonem porywa coraz bardziej i ma równie rozbudowane wątki - aż głowa boli. "The 100" wyróżnia się na tle konkurencji. Dodatkowo jest to "tasiemiec", który ma już kilka sezonów.

Fajny świat, fajne postacie, fajne wątki i fajna fabuła - do tego jest to futurystyczna wizja świata, która nie wygląda komicznie, a całkiem w dechę (wszyscy znamy te serialowe "efekty specjalne"). Pierwszy sezon oceniałbym na 6++/10, ale po obejrzeniu kolejnego, śmiało mogę pokusić się o wyższą notę. Trzy pierwsze sezony to u mnie 8++ albo i 9/10. Miłego oglądania, warto!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz